2014. március 23., vasárnap
Ovi
Biztosan így lett volna Magyarországon is, és már biztosan unalmas is mindig ezt olvasni, de Dani annyira szépen beilleszkedett az ovis közösségbe. Egyáltalán nem viselik meg a kommunikációs nehézségek. Teljesen természetesen vált angolra, amikor reggel megérkezunk az óvodába. És mi annyira de annyira büszkék vagyunk rá. :)
Míg tavaly leginkább csak egymás mellett játszottak a gyerekekkel, addig mostmár állandóan társaságban van. Meg van a kis kompánia, akikkel a legtöbbet van együtt. Justin és Carter, egy kisördög és egy kisangyal a legjobb barátok. Meg egy-két lány és fiú. Mikor ki csapódik hozzájuk.
Valamelyik nap Danit védőoltasra vittem délelőtt, es később értünk be a szokásosnál. A teremben nagy csend volt, a gyerekek hátul játszottak valamit, körben álltak az egyik óvónénivel. Justin meglátta Danit, és rohant oda megölelni. Mondták az óvónők, nagyon várta már.
Másnap – a védőoltás hatására – Dani belázasodott és hamarabb kellett elhoznom. Búcsúzóúl Justin es Carter, és még egy kislány szomorúan körbeállták, és kapott egy nagy, csoportos ölelést. Carter még engem is megölelt, biztos ami biztos. :)
Az oviban nagyon ügyesen haladnak. Nagyon jó fejlesztő játékok vannak, folyamatosan cserélgetik, mikor mi van elől. Naponta, két naponta változik. Sokat énekelnek, dalokat hallgatnak, körjátékoznak, mesét olvasnak, kártyáznak. Rengeteget kézműveskednek, vágnak, ragasztanak, rajzolnak. Februártól heti egyszer úszni is járnak. A színeket és a formákat már tökéletesen ismerik, el kezdték a betűket és a számokat is megismerni. Valamelyik délután mentünk érte, kis, 4 fős csoportokban ültek az asztaloknál, mindenhol egy óvónéni, és játszottak. Volt egy papir halacska, 6 darabból állt, és mindegyik részén volt valahány pötty, mint a dobókockákon. Dobniuk kellett a kockával, es az azonos pöttyű halacskát megkeresni, és kirakni. Nagy élvezettel játszottak, és még tanultak is közben.
Láttuk ismét az új könyvet, amit vezetnek róla az oviban. Ez sokkal szebb kivitelezésű, mint a kiscsoportos volt. Fényképek vannak beleragasztva, és mellé van irva, abban a helyzetben milyen készségét használja a gyerek, mit csinál, stb. Pl. fotó arrol, amikor rajzol, es mellé irva, hogy pl. “Dani a bal kezét használja általában. Itt egy arcot rajzol, amin szemek és szája már van. A képet az apukájának késziti, az anyukáját ábrázolja.“
Lényeg a lényeg, Dani imád ovis lenni, oviba járni! :)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése